8.4.08

Wens voor Noord Kivu

Ik wens de geweldige mensen in het betoverende landschap van Noord Kivu toe dat in de nabije toekomst de kinderen kunnen spelen en opgroeien zonder de schaduw van oorlog, zonder de verscheuring van oorlog, zonder de angst van oorlog, zonder de pijn van oorlog.. dat deze oorlog een herinnering wordt die als verhaal van ouders aan hun kinderen vertelt wordt met daarbij de levensles dat geweld geen antwoord is op verschillende meningen. Ik wens dat de verschillende stammen van Noord Kivu in vrede met elkaar en naast elkaar zullen leven.. Dat iedereen verschillend is maakt het leven en deze wereld juist ook heel erg mooi.. dus laat die schoonheid en die kracht sterker zijn dan de negatieve kracht van verschillen. En ik hoop dat op een dag iemand die hier het avondrood ziet niet de verbintenis legt met het vloeien van bloed maar met de schoonheid van de natuur!
Martine

2 Comments:

At 9:12 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve Martine,
Wat moeilijk voor je om afscheid daar te hebben moeten nemen. Je weet dat de dag zal komen en als het dan zo ver is is het ook echt om te janken. Ik zit zelfs te janken bij het lezen van jouw woorden en ik denk dat jij daar niet de enige zult zijn die de tranen laat vloeien. Wat zullen de mensen je daar ook missen, de kinderen niet te vergeten.
Ik wens je heel veel sterkte op je interimpost. Ook daar zullen de indrukken weer vele zijn. Overal anders en inderdaad hoop ik, met jou, dat avondrood een "schoonheid"wordt i.p.v. een angst.
Liefs en kus van Betty.

 
At 8:39 PM , Anonymous Anonymous said...

LIeve dappere nicht! Wat maak jij toch veel mee. en ik lees iedere keer met beel bewondering wat je voor ons, achterblijvers, zo beeldend schrijft. Sterkte met afscheid nemen. Zal niet meevallen voor je. Goede reis terug naar Holland en sterkte met weer wennen!
Hoop dat we elkaar eens kunnen ontmoeten in je tijd thuis. Lieve groet
Irene

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home