1.4.08

De kleur van de lucht

Gisteravond vlak na de zonsondergang was de lucht betoverend mooi.. intens rood met paarse strepen.. Toen ik thuis kwam stond onze arts al te genieten en met de bewaker te kletsen en ook ik bleef staan om te genieten en gooide mijn ‘weerpraat’ er in… ‘avondrood regen in de sloot’ Volgens onze arts zou avondrood juist mooi weer betekenen..en terwijl we een beetje grapjes stonden te maken dat de arts veel verstand heeft van medicijnen maar helaas niet van het weer vertelde één van de bewakers het volgende.. Hij heeft van zijn broer geleerd dat als de lucht s’avonds rood gekleurd is dit betekent dat er binnenkort veel bloed zal vloeien…
Ik stond met mijn mond vol tanden en stamelde nog iets dat dat niet echt hoopgevend is, waarop hij zei dat er toch nog altijd hoop is.. Oorlog heeft invloed op alles..op zowel de zichtbare als onzichtbare dingen en dus ook zelfs op de interpretatie van de kleur van de lucht..
Liefs, Martine

1 Comments:

At 2:26 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve Martine, fijn dat ik via je blog mag lezen wat je meemaakt!
Ik voel me af en toe wel saai en nutteloos vergeleken met wat jij allemaal doet, maar de mensen vinden het gelukkig nog steeds leuk als ik ze de weg wijs in Rotterdam, hihiihihi
Ik hoop dat alles goed met je gaat en ook met je gezondheid.Hier alles ok. Ben laatst nog in Emmeloord wezen eten bij van de Valk en moest aan je denken toen ik die toren zag in Emmeloord, waar we foto's maakten van bovenaf en we een fietsongeluk nadeden, weet je nog?
Ik heb nog altijd hele fijne herinneringen aan de logeerpartijtjes bij jullie. Heel veel liefs, succes en sterkte maar ook plezier met alles en liefs van Marjolijn uit Rotterdam. doei doei

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home