2.10.07

La vie en mieux!

Zoals zo veel plaatsen in ‘de derdewereld’ is ook de drc vol van contrasten. Er spookt weer eens een vraag door mijn hoofd.. nou ja niet echt een vraag maar meer een bizarre constatering die steeds weer terug komt in m’n hoofd. Bijna iedereen heeft een mobiele telefoon. De mobiele telefoon is een uitkomst hier. Gisteravond kreeg ik een smsje van de telefoonmaatschappij met het volgende bericht:

Prolongation exceptionelle! Jusqu’au 13/10/2007
Continuez a jouer pour gagner une maison,
Une Mercedes ML, une Vitara par semaine.
Celtel. La vie en mieux!

Bizar! Dus hier in een wereld waar veel mensen leven van minder dan een euro per dag.. waar op dit moment tienduizenden mensen op de vlucht zijn voor geweld. (sinds December 2006 tot nu: zo’n 300.000 mensen) ontvangen smsjes dat je een huis of een Mercedes kunt winnen… Op dit soort momenten denk ik echt: de wereld is gek geworden! Een plaats van zeer schrille contrasten!

Nu ik toch schrijf, nog even ander nieuws: Gister kreeg ik een e-mail van m’n projectcoordinator (mweso-project) en zoals het er nu uitziet vertrek ik op 10 oktober met de boot uit Bukavu naar Goma en rij ik op 11 oktober naar Kichanga om daar aan de slag te gaan!! Afgelopen weekend vreesde ik echt dat het nog wel eens heel lang kon gaan duren.. maar zo zie je maar weer: Geduld is een schone zaak! ;-)
Liefs, Martine





1 Comments:

At 9:08 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve Martine,

Hoe is het mogelijk hè van die mobiele telefoons. Je ziet dat bijna in alles landen tegenwoordig. Als je belangrijk bent, of je belangrijk voelt heb je zo'n ding. Ik vraag me dan altijd af waar ze hem "opladen". We leven in een vreemde wereld en ik hoop zo dat je in Kichanga weer "Marti Marti" zult horen. Heel spannend en ook heeft het een angstige kant. Zullen zij, die jou kennen er nog zijn??
Leef in gedachten met je mee.
Liefs en kus van Betty.w

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home