18.9.07

Nog even stand-by..

Inmiddels ben ik weer helemaal hersteld.. ik vlieg deze week terug naar Congo. Ben ontzettend nieuwsgierig wat ik aan zal treffen...in de afgelopen weken is de onrust behoorlijk toegenomen en zijn er gevechten bij massisi geweest.. ik lees op allerlei websites het laatste nieuws en lees zelfs over de toestand in kichanga waar ik werk en woon.. In deze omstandigheden is het erg raar om in Nederland te zijn.. Ik sta zo met 1 been in de congo en met 1 been in nederland tussen mijn familie en vrienden.. ik ben hier wel maar toch ook niet omdat vanwege deze onverwachte pauze in mijn missie mijn boog nog steeds gespannen staat en ik echt het gevoel heb dat ik in de congo moet zijn om daar aan de slag te gaan.. juist nu het zo onrustig is en juist nu er nieuwe stromen vluchtelingen hun weg naar veiligheid zoeken.. Tuurlijk ben ik ook licht gespannen..want he ik ben van de na-oorlogse generatie en heb nog niet zoveel ellende in mijn leven meegemaakt..dus ik ben heel nieuwsgierig wat ik ga zien, wat we kunnen doen en hoe ik dit alles zal ervaren.. Na een laatste fijne ronde van 'hellobye' langs mijn vrienden ben ik klaar voor vertrek en zal vanuit Noord Kivu verder schrijven. Liefs, M

3 Comments:

At 8:30 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve, lieve Martine,
Daar ga je weer....
We leven met je mee en denken aan je.
Heel veel sterkte voor jou en je collega's in Kichanga. Heb het goed!
Liefs van Stephanie

 
At 12:08 PM , Anonymous Anonymous said...

Hey meis, ga er weer voor zou ik zeggen! Hou je ogen open en duik in de bosjes bij twijfel.
Supertrots en liefs

 
At 9:32 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve MArtine,
goed om je weer op je plek te weten. Zoals geschreven: vanuit een regenachtig Hilversum wil ik jou en je collega's veel sterkte en veel succes wensen. lees je verhalen vol bewondering.
heb het goed daar.
X irene

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home