18.2.07

Doorweekt!!!

Een zinderende zomerdag en dan zo'n keiharde regen- en onweersbui... Ik was bijna vergeten hoe de regen ruikt.. Het heeft hier meer dan anderhalve maand niet geregend. Op dit moment drupt het nog na en trekt de donder weg en ik zit helemaal blij en opgefrist na te genieten. Eindelijk heb ik een echte tropische moesson regenbui hier in Liberia meegemaakt en het is helemaal te gek!! Ik heb nooit zo'n keiharde regenbui met zulke grote regendruppels meegemaakt!! Kerry, Alana en ik zaten net te eten toen de wind kwam, steeds harder en harder en toen een oorverdovend lawaai van de regen die op het zinken dak klettert! Ben naar buiten gerend om met mijn armen in de lucht de regen, op mijn warme huid voorzien van het rode stof van de aarde, laten neerdalen. Een van de auto's had z'n ramen nog open, nou ik vond het helemaal niet erg om die dicht te doen... mijn rok en t-shirt aan mijn lijf gekleefd, de chauffeur en bewakers zag je denken: the white lady lost her mind! Our boss is crazy!! O wat heerlijk en wat zal ik vannacht lekker slapen in een koele nacht, rozig van de regen: eindelijk weer eens een echte douche gehad!! Ik was de hele dag redelijk uitgeput van het keiharde werken de afgelopen tijd en een beetje gestresst: want zowel een missie sluiten en je klaarmaken voor de eventuele opvang van vele vluchtelingen ligt voor het grootste deel op het logistieke bordje en vandaag kon ik echt even niet meer... maar nu... mijn hoofd is weer fris en ik ben opnieuw blij om hier te mogen wonen en werken! Leve de regen! Leve de moesson!!
liefs, M

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home