29.1.07

weerpraat

Ben net mijn kantoor weer ingelopen om in alle rust toch nog wat werk te verzetten.. zet gedachteloos de ventilator aan en in een fractie van een seconde denk ik aan Nederland.. hoe bizar het eigenlijk is dat ik, doorgewinterde nederlander, in januari de ventilator aanzet.. Even mis ik de wisselingen van de seizoenen, nachtvorst, intense kou, mijn voormalige huisje vervloekend dat het er niet warm te krijgen is.. gewikkeld in een fleecedeken voor de Open Haard.. hutspot met spekjes en worst.. een glas rode port.. dit alles vloog net even door mijn hoofd terwijl ik de ventilator aanzette.. zo snel zo veel.. Tegelijkertijd beseffen hoe snel je eigenlijk went aan een ander klimaat..een tegenovergesteld klimaat. Het wordt hier steeds heter en droger.. het eens zo groene landschap is bedekt met stof van de rode aarde en zand uit de Sahara.. verschillende waterpompen staan al droog en het wordt steeds heter.. Het is nu overdag tegen de 40 graden en de nachten worden al weer warmer.. niet meer wegkruipen onder een dekbed.. maar zweten onder een laken.. We kijken uit naar een verfrissende regenbui al is het alleen om onze porien eens grondig te reinigen en de palmen, bomen en struiken weer groen te zien worden.. In de country information sheet die ik kreeg voordat ik naar Liberia vertrok, stond dat het heel heet kan zijn.. Toch valt dit behoorlijk mee.. je went er zo snel aan.. ik kwam er laatst achter dat toen het hier echt "heel koud" was en ik s'nachts onder 2 dekbedden sliep.. het toch nog 19 graden was.. terwijl het voelde alsof het vroor... Ja wij Nederlanders zijn goed in weerpraatjes dus zo'n praatje mag natuurlijk niet ontbreken op mijn blog... En voor de rest is het hier business as usual.. en daarom ga ik nu verder waar ik begon toen ik de ventilator aanzette.. nog even een uurtje werken..
liefs, M

4 Comments:

At 3:38 PM , Anonymous Anonymous said...

Even een Nederlands weerpraatje: na een paar dagen heerlijke vorst, waar ik zo van hou, is de temperatuur alweer flink gestegen. Dit betekent gewoon weer ploeteren door de modder. Kortom echt weer voor die vrolijke regenlaarsjes!

groet, Stephanie

 
At 7:15 PM , Anonymous Anonymous said...

Hoi Martine,

Ik heb al je verhalen eens gelezen, je hebt al heel wat meegemaakt daar in dat Afrikaanse landschap. Gelukkig begin je weer een beetje de oude te worden. Je foto's zien er ook tof uit. Hier in Nederland lijkt het net voorjaar, lekker zonnetje, blauwe lucht.., Martine het beste daar toegewenst en ik zal je site in de gaten houden.

Groetjes van je neefje,
Martijn

 
At 9:06 PM , Anonymous Anonymous said...

Poosje geleden, ik heb juist je berichten vanaf Monrovia uitgeprint, loop een beetje achter, en die ga ik nu es lekker op m'n gemak lezen (en voorlezen aan Chéke natuurlijk)verheug ik me op! Is altijd lekker inspirerend, je schrijft leuk!
Aan het beestenfront in Holset is alles rustig en vredig.....
Ché geniet van de mooderpoelen die deze tijd van het jaar met zich meebrengen. Voor mijn verjaardag heb ik een tof cadeau van m'n pa gekregen: een heel goede stofzuiger. Goed idee, he?!
Dikke kus,
Iris en de beesten

 
At 11:21 AM , Anonymous Anonymous said...

Hey lieverd, fijn om weer wat plaatjes te zien die mijn beeldvorming van Martine in the great unknown kunnen voeden. Blij dat alles weer een beetje bijgetrokken is met de gezondheid en heerlijk om je even aan de telefoon te hebben gehad. Zag dat je laatst probeerde te bellen, maar zat toen midden in de 6211 avond! Hou je goed en tot spoedig.
liefs

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home