19.12.06

CityLife

vier dagen Monrovia.. vier dagen lekker bijkomen..vier dagen van enorme tegenstellingen... een verwoeste stad in opbouw waar je struikelt over UN militairen en expats die in hun Little europe leven... zwemmen in de zee.. veeel prikkeldraad.. ongelooflijk druk... feestjes en bbq's met expats... armoede.. expat- plekken waar je meer betaalt dan in europa.. en brood op straat voor 5 cent.. wandelend door de stad tankers tegenkomen... enorm heet...genieten van een hamburger en italiaans ijs en tegelijkertijd een enorme aversie tegen oorlog voelen als je de resultaten ziet, hoort en ruikt.. als je in de ogen kijkt van waarschijnlijk voormalig kindsoldaatjes.. als je kapotgeschoten gebouwen ziet en denkt aan alle mensen die zonder legitieme reden dood zijn gegaan.. En toch ook vanuit mijn tenen genieten van weer eens anoniem door een stad lopen.... Bomvol indrukken maar ook heerlijk bijgekomen.. En vanochtend dacht ik: het was heerlijk maar nu heb ik weer zin om naar de bush te gaan..naar huis.. en weer werken! Terug op de basis werd ik ontvangen alsof ik weken was weg geweest... iedereen omhelste me en het voelde echt een beetje als thuiskomen.. Morgen zet ik foto's op mijn blog!
Liefs, M

4 Comments:

At 2:34 PM , Anonymous Anonymous said...

Een hamburger op z'n tijd is nooit weg he, en dan een ijsje toe.. toe maar! Hier alles prima, de laatste twee dagen voor kerst en dan vakantie. Ik wacht uiteraard nog op de buttons of ze binnenkomen, hoezo last minute??? en anders hebben we alleen een hele mooie kerstkaart. Hvb, Zo 2007! en de button: gewoon doen! Denk veel aan je en wens je een superkerst en Oud en Nieuw toe. Dat je maar gewoon jij mag blijven in 2007. Veul liefs jose

 
At 3:30 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve Martine,
Zoals jij de dingen kunt beschrijven is een medaille waard. Zelfs in een paar woorden weet je alles te noemen wat je ziet en denkten voelt. Ik bewonder je.
Goede kerstdagen en vooral een gezond en gezegend 2007.

 
At 3:31 PM , Anonymous Anonymous said...

van Betty..............

 
At 7:44 PM , Anonymous Anonymous said...

tjpMartine, geweldig zoals jij alles beschrijfd, we lezen het met veel interesse, en we vinden het voor jou en je ouders fijn dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt.
Goede Kerstdagen en een goed en gezond 2007.
Hartelijk groeten Hendrikus en Wiepkje Janssen.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home