29.12.06

einde van het jaar

... nog een paar dagen en dan stappen we alweer een nieuw jaar binnen.. Zo in de loop van een jaar reflecteer ik regelmatig op wat is geweest en wat gaat komen en voor de uitgebreide versie van deze gedachten heb ik zo door de jaren heen 2 vaste punten voor de grootscheepse gedachtenstroom.. de dagen vlak voor mijn verjaardag en inderdaad.. de dagen voordat we een nieuw jaar in gaan.. Mijn dagen en avonden zijn hier zo gevuld met werk en indrukken dat ik soms vergeet om eens even stil te staan... en nu opeens na een zeer drukke volle heftige maar ook fijne en vruchtbare werkdag besef ik opeens dat het jaar bijna voorbij is... en zo'n bijzonder jaar heeft enige overpeinzingen nodig... 2006 was het jaar van de grote verandering.. een enorme bevalling die gepaard ging met blij zijn met het vinden van een nieuwe bestemming en omgaan met verdriet en pijn die ook aanwezig waren in dit proces.. Dat is eigenlijk mijn jaar in een notedop... en nu ik hier zo rondren in een nieuwe wereld, qua werk qua omgeving qua alles eigenlijk en zo alle ups en downs bij elkaar optel kan ik zeggen dat ik me een zeer rijk mens voel! Ik mis regelmatig mensen, che en van alles en nog wat uit mijn leven in nederland, en ik ben nog niet vaak zo beperkt geweest in mijn persoonlijke leven als dat ik nu ben... in een klein dorp in de bush, wonend in een big brotherhuis waar het grootste deel van mijn tijd gevuld is met werken.. maar het is goed en het is zo goed geweest om dit gevoel, wat ik 2 jaar geleden had naar aanleiding van een email, te volgen! Dus mijn wens voor iedereen voor het komende jaar is: volg je drijfveer, roeping, gevoel, of hoe je het ook maar wilt noemen... doe wat je denkt dat je moet doen in je leven en het het is goed! Nu ik zover weg ben besef ik hoe ontzettend belangrijk de mensen in NL voor me zijn... de gedachte dat mijn geweldige ouders, mijn lieve zus, mijn vrienden en vriendinnen, familie en bekenden daar zijn... alle mensen om wie ik geef.. dit geeft mij kracht op de momenten dat het even heel zwaar en confronterend is.. en daar denk ik aan op de geweldige momenten die ik ook hier heb! Voordat ik te zwaar op de hand wordt of wellicht te zoetsappig zal ik stoppen, maar niet voordat ik een sterrenregen van zoenen naar jullie stuur. Maak van je leven wat je ervan moet maken en dan is het goed! (ja ja de keukentafelfilosoof is ook meegkomen naar Liberia)
Heb eeb geweldig einde van dit jaar en prachtig begin! Alle goeds voor 2007 voor alle mensen op deze wereld!
liefs, Martine

4 Comments:

At 1:46 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve martine, we hebben net metelkaar je laatste bericht gelezen, thea en Cor zijn er ook. dank je wel voor je lieve woorden, en vele goede wensen voor jou , ver weg in liberia.

 
At 6:52 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve Martine,

Dat je sterk mag blijven en gesterkt mag worden is mijn wens voor jou.

Liefs en kus van Betty.

 
At 8:46 PM , Anonymous Anonymous said...

lieve martine, heeeel veeel liefde en inspiratie voor dit jaar! dikke smokkerd!

 
At 6:54 PM , Anonymous Anonymous said...

Lieve Martine,

Gisteren nog even gekeken, ik zag ze die sterren van jou! Heb het goed en doe het goed in 2007!

veel liefs van Stephanie

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home