11.3.07

de duivel in het dorp


Gisteren: een stille zondagmiddag.. ik rij met een chauffeur het dorp in om wat grease to kopen voor de ambulance.. in de verte zie ik enorm veel mensen en er voor loopt een grootse uitgedoste figuur.. ze komen onze kant op.. ik denk misschien is er een feest of zo.. Als ik vraag wat het is dan zegt de chauffeur (alsof het de gewoonste zaak in de wereld is) The devil is in town. Natuurlijk heb ik mijn camera niet bij me.. gezien de omvang van de groep mensen stel ik voor om even te parkeren.. No, better not..the devil will embarras us... De duivel loopt langs ons: heel groot met bovenstaand masker op en helemaal in doeken en riet uitgedost.. ik kijk mijn ogen uit.. maar de chauffeur niet, hij kijkt strak voor zich uit en wanneer ik hem vraag of hij bang is ontkent hij dit, maar de spanning op zijn gezicht zei iets heel anders.. Dit is de secret society in het daglicht.. een guard vertelt me dat deze dagen de duivels van 5 verschillende counties elkaar ontmoeten in Ganta (40 min verderop) en bij deze ontmoeting en een tal van begroetingen laten de duivels aan alle inwoners van de betreffende counties zien dat het echt vrede is... en aangezien iedereen hier eel erg bang is voor deze duivels zal iedereen zorgen dat het vrede blijft.. Afgedwongen vrede.. maar blijkbaar werkt het.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home