7.7.07

laatste weekend in Nederland!

Lieve allemaal,
Wat is de tijd toch weer snel gegaan.. ik sta op het punt om ons heerlijke landje in te gaan ruilen voor het hart van Afrika.. de Congo. Op maandag 9 juli vlieg ik vanaf amsterdam naar Nairobi in Kenya, vervolgens naar Kigali in Rwanda en daar staat een auto van artsen zonder grenzen mij op te wachten om me naar Goma in Congo te rijden.. Het schijnt een prachtige weg te zijn. Ik zal eerst een paar dagen in Goma doorbrengen en dan naar mijn project gaan. Het project heet Mweso en ik kom te wonen in Kichanga.. De afgelopen week heb ik een intensieve cursus frans in Brussel gehad.. het gaat nog een beetje haperend maar na een week of twee in een franstalig land zal dat wel goed gaan.. Het proejct waar ik loggie wordt is net gestart en alles staat nog in de steigers.. een echte uitdaging.. Ik ben opgegroeid in het pioniersland, de polder en ga nu pionieren in Congo..dat is dan toch wel weer mooi. Aangezien het een startend project is zal het wat betreft communiceren een stuk minder luxe zijn dan in Liberia.. Waarschijnlijk zullen jullie me op mijn projectemailadres moete gaan mailen en zodra ik dat weet komt dat wel op een of andere manier jullie kant op... Deze laatste dagen ga ik m'n rugzak inpakken, lekker uitrusten en hopleijk herstellen van de lichte griep die ik op dit moment heb... Ik hoop weer regelmatig een verhaal op deze site te kunnen zetten. Het was heerlijk om jullie allemaal weer te zien en ik hoop dat dat ook weer zo zal zijn als ik in april 2008 terugkom uit de Congo!
Heel veel liefs en alle goeds! M

1 Comments:

At 3:01 PM , Anonymous Anonymous said...

Nou, maar even een eerste bericht op het dagboek uit de Congo. Ben benieuwd naar de eerste ervaringen, foto's verhalen, en avonturen..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home